Популярна
література покликана розважати. При цьому читач стає ніби глядачем, а
не учасником. Переживає задоволення, але ніколи не буває зворушеним.
Багато які бестселери стали популярними фільмами. На початку 40-х стався
перелом . На ряду з «солодкими казочками» стали користуватися
популярністю книги «великої літератури»: «Три товариша» Е.М.Ремарка
1936 рік, «Грона гніву» Стейнбека Дж. 1939, «Ранок не прийде ніколи»
Аль-Грейка 1942, «Голі і мертві» А. Міллера 1946, «Стукай в будь-які
двері» Мотлі 1947, «Дюк» Емона 1949. Ці високохудожні книги визнані
культурними цінностями , але для цього були потрібні деякі додаткові
умови: вдала екранізація, вихід за рамки звичних норм і правил
благопристойності, супроводжуючий при цьому скандал (як було з «Лолітою»
В.Набокова і «Тропіком рака» Г.Міллера), чи – дуже висока оцінка
фахівців, підтримка в пресі, літературна премія. Шанси збільшуються,
якщо книга – не дебют, а твір вже відомого автора.
На
першому засіданні клубу «Позитив+» учасницям було запропоновано
здійснити екскурс в історію літератури і віднайти бестселер-ровесник.
На жаль, не всі книги , що вважаються бестселерами за тією чи іншою версією, є у фонді бібліотеки. Та все ж декому поталанило, їх ровесники: «Звіяні вітром» М. Мітчелл, «Грона гніву» Д.Стейнбека, «Маленький принц» А. де Сент-Екзюпері, «Хроніки Нарнії» Клайва С.Льюіса, «Три товариші» Е.М. Ремарка, книга Дейла Карнегі, «Над прірвою в житі» Дж. Селінджера , «Убити пересмішника» Х.Лі наявні в бібліотеці.
Цікаво
іноді зануритися в минуле і відкрити по- новому для себе, здавалося б,
добре відому книгу і причитати її, заново відкриваючи для себе,
відчуваючи книгу ровесником.
Немає коментарів:
Дописати коментар