Давно хотіла поговорити про справи наші бібліотечні. Як працюємо, плануємо роботу, використовуємо досвід інших, підвищуємо професійні компетенції, як поводимось у соціальній мережі тощо.
Як ми поводимось у соціальних мережі, або що ми там робимо?
Сторінки у фейсбук, інстаграм, ТікТок, телеграм... Ми намагаємось наздогнати свого читача. І я не проти... Але іноді наші сторінки нагадують річний звіт. Незрозуміло на кого розрахована сторінка: чи на бібліотекаря, чи на керівництво, чи на читача, на якого читача, який відвідує бібліотеку чи просто відвідує нашу сторінку?
Ведучи обліковий запис бібліотеки, потрібно тримати баланс, щоб бути висококультурним, але при цьому живим і цікавим для широкої аудиторії, говорять фахівці.
Контент для соцмереж бібліотеки може бути розважальний, освітній, інформаційний та рекламний, наполягають тіж фахівці.
Так, бібліотека - це муніципальна установа, яка існує на бюджетні гроші. Вона нічого не продає, але це не означає, що контенту, що продає, в соцмережах не повинно бути.
Розважальний контент: конкурси, ігри, вікторини, ребуси, загадки, ворожіння на сторінках книги - все це приваблює читача нашої сторінки.
Тематичні добірки та креатив:добірки книг можуть бути тематичними – наприклад, найпопулярніші видання читальної зали. Або приурочені до інфоприводу. З цим бібліотекарі вже непогано справляються.
Один із популярних форматів – челендж #bookface, коли підставляють обкладинку до реальних об'єктів.
Гумор та скетчі – контент для бібліотеки несподіваний, але дуже живий.
Інформаційний контент: офлайн-заходи в бібліотеці (виставки, лекції, семінари, вистави) можна анонсувати в соцмережах, щоб привернути увагу підписників на подію або нагадати про захід за тиждень або кілька днів.
Після того, як захід пройде, фотографії з івента можуть стати основою для постанонсу, який теж стане підписникам нагадуванням, що в бібліотеці відбуваються будь-які активності.
Для анонсів краще використовувати сторис: там можна досить часто згадувати майбутню подію, а ось у форматі посту краще взяти щось суттєве – наприклад, докладно розповісти про виставку чи запрошеного спікера
Освітній контент: огляд літератури - хороший спосіб показати експертність чи культурну важливість діяльності бібліотеки. Огляд нової чи популярної книги – спосіб познайомити читачів із фондом бібліотеки або зав'язати обговорення під постом для збільшення залученості підписників.
Добре сприймаються біографії письменників, розповідь про рідкісні або букіністичні видання, про книжки, що подарували, підійдуть інтерв'ю із співробітниками бібліотеки чи запрошеними гостями. Їх можна подавати як у відео-форматі, так і у формі звичайного текстового посту.
Чи можна користуватись напрацьованнями інших?
Нещодавно розгорнулась дискусія навколо пропозиції бібліотекарки, яка пропонує на сторінці фейсбук власні розробки масових активностей, оформлення книжкових виставок, сценарії, плани роботи за невеличку плату. Нічого погано в цьому не бачу. Є попит - є пропозиція.
Я зовсім не проти цього, але я за якісні матеріали, за смак в оформленні, за відповідність власному інтер'єру, книжкам, кольоровій гамі, що обрала для себе бібліотека. Те що годиться одній, зовсім не годиться іншій.
Для мене будь - яка бібліотечна активність - це твір, власний, індивідуальний майже сакральний...
Запозичувати ідеї можна й потрібно, але якщо ти сам підготував захід, як актор і режисер прожив його, знатимеш де, коли та як говоритимеш з аудиторією.
Самореклама
Чомусь зараз вважається правилом гарного тону викладати в мережу звіти про власні здобутки:участь у конференціях, нарадах при директорові, вебінарах, тренінгах, семінарах. Оприлюднити копію сертифікату - це взагалі вищий клас. А флешмоби з почесними грамотами до будь-яких свят?
А можливо я помиляюсь і це дійсно важлива інформація для наших підписників?
Як ви до цього відноситесь?
Планування.
О, це наша Ахілесова п'ята. Назви та форми бібліотечних активностей одні круче за інші. Сторінками фейсбук блукають назви та форми бібліотечних заходів аж очі розбігаються. Як вам таке: прес-рулетка, День генія, інформаційна біржа, бібліотечний десант, Гурман-вечір аматорів...., Комільфо-вечір, дегустація літературних новинок, флешмоби в хустках і вишиванках... Не коментую, бо це наш вибір як виглядатимемо на сторінках фейсбук, інстаграм, ТікТок тощо. Але іноді дійсно краще опублікувати сертифікат.
Але бібліотекарі заручники ситуації. Понад тисячі всіляких свят, на які саме чомусь бібліотекарі повинні відгукнутись будь-яким заходом...що не завжди цікаве нашим читачам. Дублюємо цю роботу із закладами освіти...
Але на цьому все. Бо думки стають все голоснішими...
Ваша бібліотека на Шевченка м.Кам'янське
Я думаю,що на ваші питання важко відповісти,бо правильної відповіді не знає ніхто.Це наше блукання у темряві,з якої намагаємось знайти вихід,кожен шукає свій,можливо,хибний...Але експертів тут немає,бо живемо в епоху змін.
ВідповістиВидалитиЩодо гучних назв бібліотечних активностей маю свою думку.Вони спрацьовують,коли відповідають змісту заходу.Написав гучну назву-створи якісний захід.А коли це лише задля гарної картинки,це дратує.
А ще мене дуже засмучує,коли самі бібліотекарі,забуваючи про книгу,штампують лише розважальні і корисні користувачам заходи.А хто ж тоді подумає про книгу,як не ми?Рубаємо гілку,на якій сидимо...
Можливо. Але є освіта, культура, смак, вихованість, професіоналізм тощо. Дякую за коментар.вчимося жити й працювати.
ВідповістиВидалитиНа жаль, нині публічні бібліотеки працюють для звітів і красивих картинок в Фейсбуці. До ювілейних та знамених дат і всіляких свят
ВідповістиВидалитина вимогу керівництва "штампуються" різні заходи...
Згодна з Вами!
ВідповістиВидалити