Упродовж 19-21 листопада у м. Пустомити провідна бібліотекарка юнацького відділу бібліотеки на Шевченка м.Кам'янське Лариса Лощенкова брала участь у всеукраїнському тренінгу за навчальною програмою "Молодіжний працівник" на тему "Інклюзивність та відкрита молодіжна робота в молодіжних центрах».
Мета
тренінгу полягає у формуванні в учасниках розуміння інклюзивності в
молодіжній роботі та надати практичні компетенції з впровадження
інклюзивних підходів з молоддю.
Учасники працювали над кейсами політичних стратегій та соціальних прав, визначенні інклюзивних груп в молодіжних центрах
У заході взяло участь 25 молодіжних працівників із 14-ти регіонів України. Зокрема: Дніпропетровської, Чернігівської, Івано-Франківської, Чернівецької, Черкаської, Харківської, Полтавської, Житомирської, Волинської, Кіровоградської, Київської, Миколаївської, Луганської та Львівської областей.
Організаторами заходу були Міністерство молоді та спорту України спільно з Державним інститутом сімейної та молодіжної політики, Програмою розвитку ООН та департаментом внутрішньої та інформаційної політики Львівської ОДА.
Треба знати!
Існує чотири види взаємодії у суспільстві людей з інвалідністю і людей без інвалідності: ексклюзія, сегрегація, інтеграція й інклюзія.
З
усіх чотирьох варіантів найгірша ситуація під час соціальної ексклюзії –
повного виключення груп або окремих індивідів з соціального життя.
Це
може проявлятися і в активному відстороненні, і в незабезпеченні
необхідних умов, у контексті людей з інвалідністю – наприклад, відмова в
обслуговуванні чи відсутність пандусів.
Не далеко пішла від ексклюзії
сегрегація – це відокремлення від решти суспільства певної групи людей
за якоюсь ознакою (наприклад, дітям з інвалідністю не дозволено ходити
до звичайної школи).
Поняття інтеграції й інклюзії схожі між собою – це
прийняття суспільством групи осіб, які відрізняються за певною ознакою
від більшості. Проте інтеграція людей з інвалідністю передбачає все-таки
збереження статусу “групи”, а інклюзія, по суті, стирає кордони і
нівелює відмінності – створюються умови, за яких інвалідність фактично
не відчувається обома сторонами.
Фактично ці сторони самі зникають – усі
члени суспільства рівні, мають однакові права, можливості й обов’язки.
Піти до звичайної школи, отримати нормальне обслуговування в районній
поліклініці, бути зобов’язаним якісно виконувати свою роботу – це все
інклюзія.
Словник як говорити про людей з інвалідністю так, щоб їх не образити і не принизити .
“Інвалід”, “каліка”, “недієздатний” — Людина з інвалідністю
“Глухий”, “глухонімий” — Нечуючий, людина з порушенням слуху
“Людина, прикута до візка” — Користувач інвалідного візка
“Психічно хворий” — Особа з ментальним порушенням
“Сліпий” — Незрячий, людина з порушенням зору
“Діабетик” — Людина з діабетом
“Карлик”, “ліліпут” — Людина з обмеженим зростом
“Мова жестів” — Жестова мова
“Аутист” — Людина з аутизмом
https://bit.ua/2017/09/inc-to-speak-about/
“Глухий”, “глухонімий” — Нечуючий, людина з порушенням слуху
“Людина, прикута до візка” — Користувач інвалідного візка
“Психічно хворий” — Особа з ментальним порушенням
“Сліпий” — Незрячий, людина з порушенням зору
“Діабетик” — Людина з діабетом
“Карлик”, “ліліпут” — Людина з обмеженим зростом
“Мова жестів” — Жестова мова
“Аутист” — Людина з аутизмом
https://bit.ua/2017/09/inc-to-speak-about/
Немає коментарів:
Дописати коментар