Мова – далеко не тільки “засіб спілкування”, тобто передачі “вже готових думок”, як нас усіх учили в імперській школі. Значно серйозніша її місія – бути способом народження тих думок: коли “нема мови”, людині попросту “нема чим думати”.
Не тільки у цей день бібліотекарі публічних бібліотек Кам'янського влаштовують мовні активності. Вдосконалюємо рідну мову щодня!
Бібліотекаркам відділу абонемента бібліотеки на Шевченка завжди вдається
здивувати своїх читачів.
Вранці усі охочі перевіряли знання української мови разом з бібліотекою на платформі Zoom.
А тим часом керівник науково-ідеологічного центру ім. Д. Донцова та завідувачка центральної бібліотеки для дітей Тетяна Дорофеєва у межах Тижня історії зустрічалися з учнями Ліцею 31 з дуже серйозними темами: "Коли закінчиться війна? Погляд з минулого", що запропонував для обговорення Максим Дорофеев та "Український менталітет: історичний екскурс": відверта розмова з Тетяною Дорофеєвою.
Згадали про Донцова і Маланюка, про Богдана Хмельницького і його перемоги, про Степана Бандеру і генерала Капустянського, про Путіна і Януковича, про козаків і козачок і про московитів і їхню суть!
А ще про молодіжну організацію Сокіл і Центр Донцова, про українську мову і Майдан, про Бахмут і наше стусівське Прямостояння!
Учні дізналися, що менталітет нації формується тисячоліттями і на нього впливають історичні події, природа, клімат, народи, що заселяли його територію.Головне, що винесли учні з цієї розмови, що українець - вільна людина, яка завжди боронить свою землю.
Ввечері в юнацькому відділі відбулися дебати у літературному клубі СвітоГЛЯД. Запекло обговорювали повість Івана Франка "Перехресні стежки".
Понад дві години відвідувачі з'ясовували, чому Вагман в Івана Франка симпатичніше і "з глуздом" за багатьох русинів? Чому ж така нещасна Регіна Твардовська, а персонаж Баран має саме таке "тваринне" прізвище? І хто є ті "барани", яким наспівують у благодатні вуха "чужі ксьондзи" про, ніби, "антихриста" Рафаловича? Чому Стальський так потужно прописаний в повісті "Перехресні стежки"?
Бібліотекарі бібліотеки - філії №8 для учнів 4-А класу Ліцею #37 провели цікаву мовознавчу гру "Рідна мова: нетаємні таємниці". Діткам гра сподобалась, тому на всі питання вони відповідали дуже швидко. А що було незрозуміло, то відповіді шукали в книжках.
Бібліотекарки бібліотеки - філії №7 разом з дітьми 3 класу ліцею №21 пройшлися «Лабіринтами рідної мови». Допитливі непосидяки складали прислів’я, відгадували загадки, розв’язували граматичні приклади та логічні задачки:
1) СОН+ТИН+ЦЕ – Н – ТИ =
2) КІТ+НИ З+ГАЙ – ЗІТ – Й=
3) ГОЛ+РОМА+ХА – МАЛА=
4) МРІЙ+ ОВЕС+РІКА-РІЙ-ЕС-РІК=
Дізналися, що це слова такі «паліндроми» та прочитали молитву про рідну мову …
- з чого починається мова,
- що таке Абетка,
- де живуть літери,
- навіщо їх потрібно вчити.
Інтелектуальні ігри змінялися веселими мовними іграми та розвагами.
Награвшись досхочу всілися біля бібліотекарки та уважно слухали казку Марії Пригари "Горобчик-розбишака".
Активний видався день, плідний. Жодна повітряна тривога не зіпсувала нам свято!
З днем рідної мови, колеги!
Немає коментарів:
Дописати коментар