понеділок, 30 жовтня 2017 р.

Презентація нової книги відомого краєзнавця Олександра Слоневського пройшла в бібліотеці Кам'янського.

Нещодавно в Центральній міській бібліотеці ім. Т.Г. Шевченко пройшла презентація книги «Подорож з Кам'янського в Дніпродзержинськ і назад» Олександра Слоневського. Це вже шістнадцята книга відомого краєзнавця.



Історія її створення така. У 2015 році вийшов Указ Президента про відкриття архівів служби безпеки і про можливість роботи з ними. На той час у мене були деякі напрацювання досі невідомі з історії нашого міста. На приклад, по репресіям 30-х років, про перейменування міста Кам'янське в Дніпродзержинськ. Але робота в архівах СБУ перевернула мої уявлення про нашу власну історію. Я зміг ознайомитися зі справами репресованих, зі справами, що відносяться до окупації міста. І тут в деяких відносинах був просто шок для самого мене. На приклад, це бездіяльність комуністичного підпілля, діяльність українського національного підпілля, діяльність гестапо, таємної поліції, розгром комуністичного підпілля, механізм репресій 30-х років (як фальсифікувалися справи) і т.д. В результаті у мене накопичився матеріал на цілу книгу. Плюс я отримав допомогу від наших краєзнавців. Хто давав фотографії з сімейного архіву, хто якісь документи, спогади. За це я вдячний Едуарду Смейкалу, Ользі Таланкіній, батьку Арсенію Бочкарьову, Людмилі Глок, Ірині Яцук, Тетяні Татаренко - розповів автор.
Назва книги "Подорож з Кам'янського в Дніпродзержинськ і назад" є подорожжю у  часу. У ній три частини, три станції: Дореволюційна, Радянська і Окупаційна. Напруга в оповіданні книги як би наростає від глави до глави, від частини до частини.
Однією з центральних глав другій частині є глава "Перезавантаження Каменського в Дніпродзержинськ". Завершує частину глава "Історія Заводського громадського кладовища Каменського".

Робота над історією рідного міста триває. Нова, сімнадцята книга, робоча назва якої "Білі плями історії Кам'янського-Дніпродзержинська" вже готова до друку - говорив А.Слоневський.


Немає коментарів:

Дописати коментар