вівторок, 24 липня 2018 р.

10 компетенцій, які будуть затребувані у 2020 році

Цей глобальний прогноз належить аналітикам Всесвітнього економічного форуму. Навіть на такому досить короткому горизонті - "п'ятирічці" - міжнародні дослідники прогнозують, що 35% ключових запитань компетенцій змінюються.
На першому місці в 2020 році, як і в 2015 (саме тоді проводилося це дослідження), за рівнем затребуваності залишиться вміння вирішувати складні завдання (Complex Problem Solving). Фахівці, які мають таке уміння, вже затребувані сьогодні. В найближчому майбутньому потреба такій компетенції зросте на 52%.


Друга за значимістю компетенція– критичне мислення (в 2015р. – 4-е місце за значимістю). Ця компетенція також входить в число ключових і в прогнозах на 10-15 років. Через велику кількість і легкого доступу до інформації необхідні будуть навички її відбору, правильного переосмислення.
Третя за значимістю компетенція– креативність. Її значення зросте на 7 пунктів (10 позиція в 2015р.). Ускладнення процесів вимагає нестандартних рішень. За словами Рагнара Сііла - координатора експертної групи по розвитку культурних і творчих індустрій Комісії Євросоюзу, креативне мислення змінює цінність того, що ви робите, оскільки творчість збільшує вартість того, що ви створюєте.
Четверта по затребуваності в 2020 році буде компетенція управління людьми (вона знизилась на 1 позицію в порівнянні з 2015 роком). Ймовірно, це станеться за рахунок зростання значущості трьох попередніх компетенцій, а також зростаючих вимог до технічної, комп’ютерної грамотності. Багато компаній будуть йти по зрощенню людського і штучного інтелекту, об’єднанню зусиль людей і роботів, тому середовище стане складнішим. Уміння працювати з людьми, особливо з урахуванням того, що багато хто з них будуть ще більш високорозвинені ніж сьогодні, продовжить залишатися важливим завданням (затребуваними залишаться або найдешевші співробітники (чия праця дешевше роботів), або високопрофесійні.
П’ята компетенція – навички координації, взаємодії– впала на 3 пункти в порівнянні з 2015 роком (вони були на 2 місці).
Шосте місце за емоційним інтелектом. У списку критичних компетенцій 2015 року її  взагалі немає, хоча сьогодні багато компаній інвестують в розвиток емпатії у своїх співробітників.
Сьома компетенція – судження і прийняття рішень– підніметься на одну позицію. Важливо буде не лише якість, але і швидкість ухвалення рішень..
Восьма компетенція 2020 року – клієнтоорієнтованість (сервісна орієнтація, Service orientation). Вона  в списку 2015 року  на 7 місці. У цій компетенції без розвитку емоційного інтелекту буде вкрай складно.
Дев’ята компетенція – вміння вести переговори – впала на 4 пункти в порівнянні з 2015 роком. Здається, це пов’язано зі зростанням затребуваності нових компетенцій.
Як помітив Кевин Робертс - почесний професор інновацій і креативу в університеті Окленду і автор гучного бестселера "Lovemarks: Майбутнє Поза Брендами", ми перейшли в епоху ідей, в якій хороша ідея може змінити світ за 12 годин.
Але в Кремнієвій долині люблять повторювати, що хороша ідея без фінансової підтримки - це тільки ілюзія. Саме тому головним органом підприємця в нову епоху стає мова. Уміння вести переговори з інвесторами, конкурентами і партнерами по бізнесу стає найважливішою компетенцією 21-го століття.
І, нарешті, замикає десятку когнітивна гнучкість(розумова здатність переключитися з однієї думки на іншу, а також розмірковувати над декільками речами одночасно). Її не було в 2015 році, але в умовах відкритого, великого, дуже поліваріантного світу ця здатність буде дійсно важлива. Володіючи нею, ми зможемо застосувати свою креативність і вирішити складні завдання.
Зі списку 2015 року повністю зникли активне слухання і контроль якості, поступившись місцем емоційного інтелекту і когнітивної гнучкості.

 https://dubechnoschoolblog.wordpress.com/2018/02/05/1

Немає коментарів:

Дописати коментар