На першому
місці в 2020
році, як і в 2015 (саме тоді проводилося це дослідження), за рівнем
затребуваності залишиться вміння
вирішувати складні завдання (Complex Problem Solving). Фахівці, які мають таке уміння, вже затребувані сьогодні. В
найближчому майбутньому потреба такій компетенції зросте на 52%.
Друга за значимістю компетенція– критичне
мислення (в 2015р. – 4-е місце за значимістю). Ця компетенція також
входить в число ключових і в прогнозах на 10-15 років. Через велику кількість і
легкого доступу до інформації необхідні будуть навички її відбору, правильного переосмислення.
Третя за значимістю компетенція– креативність. Її
значення зросте на 7 пунктів (10 позиція в 2015р.). Ускладнення процесів
вимагає нестандартних рішень. За словами Рагнара Сііла - координатора
експертної групи по розвитку культурних і творчих індустрій Комісії Євросоюзу,
креативне мислення змінює цінність того, що ви робите, оскільки творчість
збільшує вартість того, що ви створюєте.
Четверта по затребуваності в 2020 році
буде компетенція управління людьми (вона знизилась на 1 позицію в порівнянні з 2015
роком). Ймовірно, це станеться за рахунок зростання значущості трьох попередніх
компетенцій, а також зростаючих вимог до технічної, комп’ютерної грамотності.
Багато компаній будуть йти по зрощенню
людського і штучного інтелекту, об’єднанню зусиль людей і роботів, тому
середовище стане складнішим. Уміння працювати з людьми, особливо з урахуванням
того, що багато хто з них будуть ще більш високорозвинені ніж сьогодні,
продовжить залишатися важливим завданням (затребуваними залишаться або
найдешевші співробітники (чия праця дешевше роботів), або високопрофесійні.
П’ята компетенція – навички
координації, взаємодії– впала на 3 пункти в порівнянні з 2015 роком (вони
були на 2 місці).
Шосте місце за емоційним
інтелектом. У
списку критичних компетенцій 2015 року її взагалі немає,
хоча сьогодні багато компаній інвестують в розвиток емпатії у своїх
співробітників.
Сьома компетенція – судження і
прийняття рішень– підніметься на одну позицію. Важливо буде не лише якість, але
і швидкість ухвалення рішень..
Восьма компетенція
2020 року – клієнтоорієнтованість (сервісна орієнтація,
Service orientation). Вона в списку 2015 року на 7 місці. У цій компетенції без розвитку
емоційного інтелекту буде вкрай складно.
Дев’ята компетенція – вміння
вести переговори – впала на 4 пункти в порівнянні з 2015 роком. Здається, це пов’язано зі зростанням
затребуваності нових компетенцій.
Як помітив Кевин Робертс -
почесний професор інновацій і креативу в університеті Окленду і автор гучного
бестселера "Lovemarks: Майбутнє Поза Брендами", ми перейшли в епоху
ідей, в якій хороша ідея може змінити світ за 12 годин.
Але в Кремнієвій долині люблять
повторювати, що хороша ідея без фінансової підтримки - це тільки ілюзія. Саме
тому головним органом підприємця в нову епоху стає мова. Уміння вести
переговори з інвесторами, конкурентами і партнерами по бізнесу стає
найважливішою компетенцією 21-го століття.
І, нарешті, замикає десятку когнітивна
гнучкість(розумова здатність
переключитися з однієї думки на іншу, а також розмірковувати над декільками речами одночасно). Її не було в 2015 році, але в
умовах відкритого, великого, дуже поліваріантного
світу ця здатність буде дійсно важлива. Володіючи нею, ми зможемо застосувати
свою креативність і вирішити складні завдання.
Зі
списку 2015 року повністю зникли активне слухання і контроль
якості, поступившись місцем емоційного інтелекту і когнітивної
гнучкості.
Немає коментарів:
Дописати коментар