Сторінки

понеділок, 12 лютого 2024 р.

Бібліотеки Кам'янського. Рекламна діяльність. Підсумки 2023 року

Реклама стала неодмінною складовою нашого повсякденного існування, і бібліотекарі також використовують її можливості. Вони вдаються до рекламних стратегій для привертання уваги до бібліотечних подій, послуг та ресурсів, сприяючи популяризації читання та культури освіти: рекламні відео, анонси заходів, сторіс, відгуки користувачів тощо.

  Реклама бібліотеки на телебаченні

Протягом року бібліотека на Шевченка плідно співпрацювала  з телевізійно-рекламною компанією «Міська інформаційна служба».

Підготовлено 36 виступів в медіа з них 11 телепередач, що знайомить відділ комплектування та обробки літератури  з книжковими новинками нашої бібліотеки «Book time».

ТРК МІС  активно рекламує діяльність бібліотек. Протягом року опубліковано 23 ролика про нашу роботу.

Відділ абонемента бібліотеки на Шевченка розробляє рекламні книжкові підбірки, що протягом двох тижнів регулярно публікуються на веб-сайті телеканалу та дублюються на їхній сторінці в Instagram.

Ця авторська ініціатива сприяє привертанню уваги до бібліотеки серед містян, особливо тих, хто звик взаємодіяти з інформацією у вигляді візуального контенту.

Завдяки цій співпраці вдалося ефективно використовувати популярні медійні платформи для розповсюдження літературної інформації.

Регулярні публікації книжкових добірок на сайті телеканалу та в Instagram стали не лише джерелом інформації для глядачів, а й інструментом для залучення нових читачів до бібліотеки.

   Цей унікальний проєкт акцентує на важливості читання та розвитку культури читання в міському середовищі.

 Реклама бібліотеки за допомогою Веб-сайту, блогу, ютуб каналу

Найбільшим ресурсом про бібліотеки і наше місто є сайт бібліотеки на Шевченка lib.kam.gov.ua

Після відновлення роботи сайту вдвічі збільшилась кількість контенту, підписників, переглядів.

Порівняємо цифри.

 

Підписників

Переглядів

2022

10 657

20369

2023

20 706

40 014

 

+10 049

+19 645

 11 років успішно працює ц використовується блог Бібліопазли.

Ø  Протягом року опубліковано 154 поста (2022 рік - 149 постів)

Ø  198 підписників (2022- 200 підписників)

Ø  Переглядів – 67 500 (2022рік - 46 000)

Найактивніші країни:

Гонконг, Україна, Росія, Сінгапур, Сполучені Штати Америки, Нідерланди, Німеччина, Франція Канада.

Найпопулярніший пост «Заплати іншому»: Документальне кіно в клубі Докудейз Прометей. За рік його переглянули 4100 разів.

Блог має активні рубрики «Хто на новеньке»: реклама книжок, що надходять до бібліотеки, А-фішка: реклама бібліотечних активностей тощо.

Ютуб канал центральної бібліотеки для дітей БібліоЧат для Кам’янЧат має 99 підписників,  опубліковано 62 відео.

 В трійці лідерів за кількістю переглядів:

Айлант- «дерево богів» з Китаю» - 1,1 тис

Буктрейлер «Сковорода. Байки - 435

Лівобережна набережна -391

Реклама бібліотеки в соціальних мережах

В умовах війни більшість бібліотек перемістили в соцмережі велику частину своєї діяльності. Кожна бібліотека має сторінку у фейсбуці,  на них підписано 9600 підписників. Опубліковано 3106 постів.

Понад 80% підписників – жінки. Серед підписників переважають підписники у віці 35 - 44 році, що складає 20% від загальної кількості підписників. Найменша кількість підписників у віці 18-24 р.- менше одного відсотка.

Розподіл підписників за місцем проживання:

Kamianske, Dnipropetrovsk Oblast -827

Kyiv -135

Dnipro, Dnipropetrovsk Oblast -120

Kharkiv, Kharkiv Oblast -32

Lviv, Lviv Oblast -31

Kryvyi Rih, Dnipropetrovsk Oblast -23

Mykolaiv, Mykolaiv Oblast -21

Ivano-Frankivsk, Ivano-Frankivsk Oblast -20

Odessa, Odessa Oblast -1

Бібліотека на Шевченка, центральна бібліотека для дітей, дитяча  бібліотека на Харківській мають сторінки на ютуб – каналі, що дозволило нам охопити більшу аудиторію.

    Бібліотека на Шевченка, Центральна бібліотека для дітей, Дитяча бібліотека на Харківській розпочали  активну рекламну кампанію в Інстаграмі, виводячи культурні та літературні події на новий рівень візуальності.  

   Щоденні пости та історії під хештегом #БібліотекаНаШевченка привертали увагу широкого кола аудиторії, що сприяло збільшенню популярності бібліотеки серед інтернет-користувачів. Завдяки успішній рекламній кампанії,  вдалося залучити нових читачів та забезпечити поповнення бібліотечного фонду через дари та придбання літератури, підсилюючи культурний вплив бібліотеки в онлайн-середовищі.

 Багато книжкових виставок отримали рекламне висвітлення в обох соцмережах, де були представлені за допомогою яскравих фотографій, відео-дайджестів новинок, що допомагають читачам онлайн ознайомитися з поповненнями бібліотечного фонду. Вони користуються популярністю серед підписників соцмереж та викликають шквал позитивних коментарів.

     Не менш важливими в цьому році стали книжкові відео-дайджести новинок, які допомагають читачам онлайн ознайомитися з поповненнями бібліотечного фонду. Вони користуються популярністю серед підписників соцмереж та викликають шквал позитивних коментарів.

     Одним з найяскравіших прикладів є відео розпаковки «книжкового донату» від видавництва RM (Рідна мова), що отримав відділ абонемента бібліотеки на Шевченка завдяки акції «Задонать книжки бібліотеці»(23 000 переглядів), відеоролик презентації колекції новорічних листівок Віктора Куленка(35 000 переглядів), відеоролик з концерту гурту «Калина»(16 000 переглядів).

       Ролик презентації колекції новорічних листівок Віктора Куленка набрав за 10 днів понад 35000 переглядів, понад 800 позитивних лайків, 65 поширень і є абсолютним рекордсменом серед книжкового контенту, створеного бібліотеками в цьому році,

      Завдяки таким вдалим контентам збільшилась кількість підписників наших сторінок у соцмережах й сягнула у фецсбуці до  9600.

      Якісний контент, створений бібліотекарками відділу абонемента бібліотеки на Шевченка, привертає увагу користувачів, а саме буктрейлери на твори українських письменників Петра Лущика та Богдана Коломійчука, Макса Кідрука, на книги Аґати Крісті «Смерть на Нілі», Сунь-Цзи «Мистецтво війни», Джорджа Орвелла «1984», Пригоди Шерлока Голмса» Артура Конана Дойля та «451 градус за Фаренгейтом» Рея Бредбері тощо.

    Говорити про книжки — це точно бібліотечна справа. І наприкінці року Бібліотека на Шевченка нарешті заговорила голосами своїх читачок.

   Відкриття літературного подкасту «Наосліп» на базі відділу Абонементу стало захопливим ініціативним кроком активних читачок.

      Вони, підбираючи книжкові добірки наосліп, запропоновані бібліотекарями відділу, не лише діляться своїми літературними враженнями, але і надихають аудиторію на захоплюючий світ неочікуваних книжкових відкриттів.

https://podcasters.spotify.com/pod/show/m6sbl3i1g5g/episodes/ep-e2crkn3

  У сучасній епохі цифрових технологій важливо враховувати вплив соціальних мереж на суспільство. Створюючи контент про книги, ми не лише демонструємо нашу актуальність, але й привертаємо увагу до читання загалом, нагадуючи про роль бібліотеки як осередку культури та знань.

 Всі згадані активності можна знайти на сторінках «Бібліотека на Шевченка» в Інстаграмі та на Фейсбуці:

     Створення особливої атмосфери — справа нелегка, але бібліотекарки вміють здивувати своїх відвідувачів. Кожна бібліотека має свій стиль і напрямок діяльності, завдяки чого жодна не схожа на іншу.

     Перед бібліотеками постають важливі питання пошуку нових шляхів створення позитивного іміджу, що викликає необхідність просування діяльності бібліотеки, тобто її рекламування.

Чи можуть бібліотекарі змінити уявлення про бібліотеку? Як справити враження на сучасного читача, зробити бібліотеку яскравою, показати нестандартний зміст і форму, внести ауру новизни

        Бібліотечне вікно як компонент художнього простору

Нам є чим здивувати жителів нашого міста. У бібліотеці на Шевченка навіть вікна працюють на користь читачеві!

Бібліотека на Шевченка використовує вікна як виставковий простір. На них розміщують нові книги, світлини, панорамні інсталяції, рекламну інформацію про бібліотеку.

Ми зробили "крок на вулицю", назустріч своїм читачам і використовуємо вікна для експозиції творчих робіт кам’янчан, забезпечуємо творчим людям відкритий виставковий простір.

Інтегруючись в простір міста на рівні містобудування та архітектури, бібліотека виходить далеко за межі свого первісного задуму (зберігання та обробка інформації), вона стає містоутворювальним середовищем, рушійною силою, що перетворює окремий район або місто.

Книжкові виставки, інсталяції, виставки колекцій, світлин подаються за хештегом #ВІКНА_ЩО_ГОВОРЯТЬ:

  •  Є своє
  • Історію свого міста треба знати й поважати
  • Весна прийшла
  • Ми проти забуття
  • Мистецтво та книги – ліки, що завжди з тобою

Бібліотечний простір

Бібліотечний простір – це візитівка закладу і єдина спроба сподобатись з першого погляду: книжкові інсталяції, виставки з іграшками, традиційно використовується сезонний дизайн.

Image make на Новий рік 2023 року вирізняється скромністю порівняно з минулими роками. Традиційний святковий куточок прикрашені новорячними прикрасами,ялинкою та тематичними книгами, які надають читачам можливість насолодитися різдвяним атмосферою. Щоб зекономити електроенергію, ми вирішили утриматися від використання святкової ілюмінації, але відзначаємо, що світло в наших серцях не згасає.

Завжди креативно підходять до створення новорічної атмосфери всі бібліотекарі. Так в читальній залі біблотеки на Шевченка щороку особлива екслюзивна ялинка. Цього року вона біла прикрашена ляльками майстрині з Краматорська Єлли Яшиної, школа акварелі підготувала виставку ілюстрацій до казки Гофмана «Лускунчик і мишиний король»

Бібліотечний простір Дитячої бібліотеки Соцміста



Бібліотечний простір бібліотеки на проспекті Дружби народів


    Бібліотека на проспекті Дружби народів прискіпливо відноситься до формування власного бібліотечного простору. Тут комфорт у всьому. Красиво й затишно, підтримуючи «квітучий імідж»: квіти в інтер’єрі та на вулиці. Квіти всюди протягом року.

Власними силами облаштували зони  роздягальні. І завжди бібліотекарам допомагають читачі, сусіди, друзі.

Реклама бібліотеки за допомогою книжкової виставки

Внутрішні активності грали значну роль у виборі книг постійними відвідувачами й новачками, що вперше відвідали бібліотеку та шукали поради у виборі літератури.

Найбільш креативними, а значить цікавими та тими, що привертають  увагу читачів у відділі абонемента бібліотеки на Шевченка були такі виставки:

  • Гобітон
  • Поради капітана Джека Спарроу
  • Перший в світі детектив-консультант
  • За лаштунками
  • Вільній нації вільну країну
  • День народження книги
  • Бібліотекар рекомендує
  • Книжковий адвент «Summer time book

    Для юних читачів молодшого відділу абонементу (Дитяча бібліотека на Калнишевського)бібліотекарки створили книжковий куточок «Мій перший детектив», де збирають детективи для наймолодших.

    Щоб зацікавити дитину читанням детективів, гарний песик тримає велику лупу, яка є символом нишпорок і допомагає в розкритті злочинів, а у дітей формує спостережливість і критичне мислення. За два роки назбирали вже близько 20 детективів 8+. А для дівчаток вже більше 5 років існує окреме книжкове царство з книгами про принцес – ці книги зараз дуже популярні і займають міні-стелаж.
    
    Книжкова рекламна акція «Прочитай про мене книжку» на відділі обслуговування дошкільників і дітей молодшого віку була розрахована на те, щоб зацікавити дитину книжкою за допомогою іграшки або ляльки, яких  у нас дуже багато . В 2022 році вона трансформувалася в патріотичну «Пес Патрон рекомендує»(21). Герой нашого часу песик Патрон пропонує книжки про Україну. А в різдвяні свята рекомендував нові книги про Різдво. Патрон запропонував нашим читачам  книг.

Французи жартують: «Жінка з нічого може зробити три речі: скандал, салат і капелюшок». Не знаю як француженки, а ось кам'янчанки точно зможуть, навіть більше. І це доводить виставка-інсталяція, що занурила сучасних кам'янчанок у часи ХІХ-ХХ століть.

 Рекламні акції. Вулична реклама  Вуличні рекламні акції

Вулична реклама

Вже третій  рік   бібліотека  знаходиться  за  адресою Дружби  народів 39 бібліотека – філія №7.  Та, на жаль, ще не всі знають, що  на мікрорайоні  є  бібліотека. Тому вирішили зробити рекламу на лавочках.. А виконала її наш друг- волонтер Жежер Ольга Володимирівна. І реклама  працює!                            

 

Вуличні рекламні акції

"Книга йде до дітей",  Читання на свіжому повітрі (Дитяча бібліотека Соцміста)

     Рекламна акція  «Зупинка «Бібліотека», що влаштували бібліотекарі відділу абонемента бібліотеки на Шевченка, підтримала загальноміський настрій та долучилася до геловінських активностей. Трохи змінивши гру «Trіck or treat?» («Пакості чи солодощі?»), бібліотекарі пропонували містянам свій варіант — «Солодощі або цікавинка?». За відповідь на тематичне питання можна було отримати смаколик. Зацікавлені перехожі з посмішками на обличчях брали участь у такому флешмобі. 


Паралельно було проведено традиційний книжковий розпродаж, виручені гроші з якого направлено у бібліотечну волонтерську спільноту «Разом» на потреби ЗСУ.

Вже доброю традицією стало в центральній бібліотеці для дітей привітання перших читачів  у перший робочий день нового року. Під час рекламної акції «В році Новому на радість всім нам перший читач до нас завітав!» бібліотекарі дарують першим відвідувачам  цукерки, і всі, незалежно від віку, радіють неочікуваним солодким подарункам і увазі бібліотекарів. Вони самі раді підтримувати добрі традиції!

Новорічна книжкова акція "Х-книга під ялинку" 2023 - це гарна ідея почати новий рік читання в центральній бібліотеці для дітей, започаткована ще у 2019 році,  подобається і читачам і бібліотекарям.

Найкращим читачам бібліотеки вручали книги, запаковані у великий конверт з логотипом акції. А в ньому новенькі книги, підібрані бібліотекарем персонально для читача, з урахуванням його читацьких уподобань. Це також гарний привід запросити в бібліотеку хорошого читача, який чогось давненько не приходив за книжками.

А ще бібліотекар наголошує, що книгу можна відкрити лише вдома, а там...новенька книга, яка ще пахне типографською фарбою і ти будеш її першим читачем.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар